30 Nisan 2018

Thomas Bernhard Buydu! (1994)

30 Nisan 2018
Neredeyse tamamı Thomas Bernhard'ın röportaj ve kayıtlarından oluşan 1994 yapımı "Das War Thomas Bernhard" (Thomas Bernhard Buydu) adlı belgeseli Türkçeye kazandırmış olmanın bir miktar gururunu taşımıyorum desem, yalan söylemiş olurum sanırım. 

Yaklaşık 1 aydır herhangi bir çeviri yapmıyordum ve dönüşümü uzun zamandır çevirmeyi istediğim, benim için değerli bir isimle yapmak istedim. Muhtemelen edebiyatsever kimselerin gayet iyi tanıdığı bir isim olan Bernhard, sadece eli kalem tutarken değil, ağzı laf yaparken de barındırdığı derinliği karşıdakine aktarmayı başarıyor, insanı kendisine hayran bırakıyor.

Sanırım yıllar sonra geriye dönüp baktığımda en gurur duyacağım işlerden biri oldu bu. Belgeselden kesitler alarak ufak da bir fragman hazırladım, isteyenler Twitter sayfamdan ulaşıp onu da izleyebilirler.

0 yorum var:

Yorum Gönder

 
Sağlıcakla kalmanızı dilerim.